Marketing i SEO

Nowości, ciekawoski, porady ekspertów i inspiracje dotyczące sklepów internetowych oraz e-commerce

W jaki sposób wypromować sklep internetowy?

Triso.pl
08.01.2020

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć sprzedaż? A może dopiero planujesz rozpoczęcie działalności w branży e-commerce? W obu przypadkach czekają na Ciebie sprawdzone formy promocji Twojego biznesu w sieci. Jeśli zastanawiasz się, jak wypromować swój e-sklep, by zyskać nowych klientów i stworzyć lepiej rozpoznawalną markę, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Sprawdź, jak przy niewielkim budżecie reklamować się w sieci i docierać ze swoją ofertą do szerokiego grona odbiorców.

Jak wypromować sklep internetowy

Kampanie linków sponsorowanych

Jedną z najchętniej wybieranych i jednocześnie efektywną formą promocji sklepu internetowego jest reklama Google Ads (znana wcześniej jako Google AdWords). W ramach kampanii otrzymujesz dostęp do reklamy w wyszukiwarkach internetowych oraz do sieci reklamowej Google. Link do Twojej strony natychmiast znajdzie się na samej górze wyników wyszukiwania, w sekcji wyróżnionej jako reklama. Dodatkowo możesz skorzystać z opcji umieszczenia swoich banerów lub odnośników do strony w innych serwisach internetowych. W obu przypadkach koszty ponosisz jedynie wówczas, gdy użytkownik kliknie reklamę, przechodząc na Twoją stronę. Zaletą kampanii Google Ads jest z pewnością pełna kontrola wydatków oraz szybki efekt w postaci poprawy widoczności Twojego sklepu w sieci.

 

Reklama w Zakupach Google i Remarketing

Marketing w wyszukiwarkach internetowych umożliwia Ci również promowanie sklepu w ramach kampanii Google Shopping. Informacja o produktach z Twojej oferty wraz z ceną i krótkim opisem zostanie wyświetlona na stronie wyników wyszukiwania. Zaletą tej formy promocji jest skrócenie użytkownikowi drogi do dokonania zakupu – może on przejść z wyszukiwarki bezpośrednio na kartę produktu, co pozwala mu znacznie szybciej sfinalizować transakcję.

Z kolei remarketing jest reklamą kierowaną do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę – niekoniecznie coś na niej kupując. Rozbudowane możliwości listy remarketingowej pozwalają formułować komunikaty dla osób, które np. odwiedziły tylko stronę główną, zrezygnowały z produktów, które były już w koszyku czy po prostu dokonały zakupu.

 

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Kolejnym sprawdzonym sposobem na promocję sklepu online jest jego skuteczne pozycjonowanie. Termin ten określa zespół procesów, mających na celu zoptymalizowanie witryny sprzedażowej, celem uzyskania wyższych pozycji w wynikach wyszukiwarek. Pozycjonowanie pomaga również zwiększyć współczynnik konwersji sklepu. Jednak w odróżnieniu od reklamy Google, która daje szybki efekt, w przypadku pozycjonowania musisz nastawić się na działania długoterminowe. SEO obejmuje czynności wykonywane zarówno wewnątrz strony (onsite), jak i na zewnątrz (offsite). Nie ograniczają się wyłącznie do zadań mających na celu poprawę pozycji w wynikach organicznych Google. Pomagają również zwiększać liczbę rzeczywistych klientów sklepu i umożliwiają kreowanie eksperckiego wizerunku firmy. W połączeniu z właściwie przeprowadzonym linkowaniem pozycjonowanie pozwala osiągnąć wiele korzyści, takich jak:

  • obecność sklepu na czołowych pozycjach wyników wyszukiwania na określone frazy,
  • utrzymanie długotrwałego efektu, nawet przy okresowym ograniczeniu budżetu,
  • zwiększenie współczynnika konwersji,
  • pozyskiwanie wartościowych linków z serwisów zewnętrznych,
  • docieranie z ofertą sklepu do szerokiego grona użytkowników wyszukiwarek,
  • wzrost liczby klientów nawet bez dużych pieniędzy na kampanię,
  • optymalizacja serwisu pod kątem wartościowej treści,
  • budowa wizerunku eksperta w swojej branży, dzięki zwiększonej widoczności w sieci.

 

Social media marketing

Kolejną, po reklamie Google, remarketingu oraz działaniach SEO formą promocji biznesu w branży e-commerce jest jego reklama w mediach społecznościowych. Jednak, aby przełożyła się ona na wymierne wyniki w postaci większej sprzedaży, nie wystarczy sama „obecność”firmy na Facebooku czy Instagramie. Portale te mają bardzo rozbudowany system promocji dla firm, pozwalający docierać ze swoją ofertą do znacznie większej liczby fanów. Różne analizy dowodzą, że organiczny zasięg postów na Facebooku wynosi zaledwie 2-10%. Skorzystanie z płatnej kampanii umożliwia eksponowanie treści znacznie liczniejszym grupom odbiorców śledzących Twój profil. Co więcej, Facebook Ads daje szerokie możliwości kierowania postów do określonych grup odbiorców. Jednocześnie koszty kliknięcia są tu niższe niż w kampaniach Google, co umożliwia promowanie sklepu nawet przy mocno ograniczonym budżecie.

 

E-mail marketing

Aby skutecznie zareklamować swój sklep internetowy w sieci, możesz również skorzystać z możliwości marketingu e-mailowego. Nic nie stoi na przeszkodzie, by łączyć go z pozostałymi, opinanymi w tym artykule sposobami promocji. Najprostszym sposobem na zebranie listy adresów jest udostępnienie na stronie formularza zapisów do newslettera. Własna baza kontaktów nie tylko ułatwi Ci profilowanie komunikatów reklamowych, ale pozwoli na niezależność od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka. Zaletą e-mail marketingu jest też fakt, że treści reklamowe możesz redagować samemu, a proste materiały graficzne, takie jak stopka do wiadomości e-mail lub baner wykonasz w jednym z darmowych programów graficznych.

 

Marketing treści

Biznes w sieci możesz reklamować na wiele różnych sposobów. Jednym z nich jest również wartościowa, oryginalna treść znajdująca się na Twojej stronie. W czasach, gdy wiele konkurencyjnych podmiotów atakuje użytkowników sklepu nachalną reklamą, Ty możesz zyskać przewagę, dostarczając content merytoryczny, ciekawy i przede wszystkim unikalny. Marketing treści dla e-sklepu może obejmować m.in.:

  • prowadzenie firmowego bloga z artykułami dotyczącymi Twojej oferty,
  • mieszczenie zoptymalizowanych pod SEO, wartościowych opisów kategorii, podkategorii i produktów,
  • wykorzystanie infografik, banerów oraz pozostałych materiałów graficznych,
  • tworzenie poradników w formie filmów instruktażowych,
  • publikowanie branżowych podcastów i wiele innych działań.

 

Co jeszcze możesz zrobić, by promować swój sklep online?

Przedstawione powyżej formy promocji sklepu internetowego obejmują jedynie najpopularniejsze rodzaje działań, które możesz podejmować, by zwiększyć sprzedaż swoich produktów. Nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystać z mniej oczywistych form marketingu, które być może w Twojej branży sprawdzą równie dobrze, a nawet lepiej niż te proponowane przez nas. Może to być współpraca z influencerami, integracja sklepu z Allegro czy dodanie go do popularnych porównywarek typu Ceneo lub Skąpiec. A jeśli poszukujesz agencji, która przeprowadzi dla Ciebie dedykowaną, zaprojektowaną na miarę Twoich potrzeb kampanię promocyjną, sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami już dziś. Dzięki skutecznej reklamie pomogliśmy zaistnieć i rozwinąć skrzydła firmom z wielu branż. Z przyjemnością pomożemy również Tobie promować swój biznes w wymagającej, ale dającej ogromne perspektywy branży e-commerce.

Powrót

Komentarze

Dodaj komentarz
Komentarz
Oceń artykuł
[brak]
Podpis
Adres e-mail
Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany
Zatwierdź

 

Nowoczesne oprogramowanie sklepu internetowego

Przetestuj przez 14 dni za darmo!

Załóż swój wymarzony sklep