Blog

Nowości, ciekawoski, porady ekspertów i inspiracje dotyczące sklepów internetowych oraz e-commerce

Jak zarabiać na sklepie internetowym?

Triso.pl
27.04.2020

Branża e-commerce cieszy się olbrzymią popularnością. Zakupy na sklepach internetowych robi coraz więcej osób. Badania Gemius z jesieni 2019 r. wskazują, że aż 62% surfujących w sieci korzysta z usług online. Co więcej, wynik ten jest aż o 6 pkt procentowych wyższy w porównaniu do zanotowanego w 2018 r. Pozwala to przewidywać, że liczba ta będzie dalej rosła. Własny sklep internetowy może przynieść bardziej zadowalające zarobki niż praca na etacie. Warto zatem przemyśleć prowadzenie takiego biznesu. Jak zarabiać na sklepie internetowym? Sprawdź, co sprawia, że wirtualny handel cieszy się tak olbrzymim zainteresowaniem!

Jak zarabiać na sklepie internetowym

Dlaczego kupujemy w internecie?

Popularność e-commerce wynika przede wszystkim z łatwości nabywania dóbr. Tego typu zakupy nie dotyczą z reguły artykułów spożywczych czy większości środków higienicznych (np. pasta do zębów lub papier toaletowy). Sklep internetowy co do zasady notuje zarobki na produktach, które nie są potrzebne od zaraz, a ich kupno można dobrze przemyśleć (np. odzież, perfumy, sprzęt RTV/AGD, rower, płyty itp.). 

Zapotrzebowanie na te towary nie pojawia się nagle jak np. w przypadku spostrzeżenia, że skończył się olej, który jest niezbędny do przygotowania obiadu. Klient może zatem na nie poczekać, a jednocześnie zaoszczędzić czas, który musiałby poświęcić na wyjście do sklepu. Wystarczy wpisać dane hasło do wyszukiwarki, otworzyć link i zamówić interesujące przedmioty bez wychodzenia z domu. Przesyłka z zakupami najczęściej dociera do odbiorcy w ciągu zaledwie dwudziestu czterech godzin. 

Kolejny plus to o wiele szersza oferta. Punkty stacjonarne zazwyczaj dystrybuują wyroby jedynie kilku producentów, z którymi współpracują. W sklepach internetowych wybór jest większy. Internauta może też liczyć na dużo niższe ceny. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Właściciele e-sklepów nie muszą wynajmować obiektów, by prowadzić tradycyjny punkt obsługi, co zapewnia oszczędność z tytułu braku konieczności opłacania czynszu. Dzięki temu mogą obniżyć ceny swoich produktów, by przyciągnąć klienta. Jeśli zamierzasz wystartować ze swoją firmą, koniecznie uwzględnij ten fakt przy opracowywaniu cennika.
 

Jak zarabiać na sklepie internetowym? Prezencja to podstawa

Stworzenie strony z dostępnymi produktami nie jest wystarczające, by móc od razu notować zadowalające zarobki. W świecie wirtualnego biznesu działa dokładanie taka sama reguła jak w przypadku stacjonarnego handlu. Żebyś mógł odnieść sukces, musisz dobrze przedstawić swoją ofertę. Klient, wchodząc do marketu, butiku czy księgarni, niemal zawsze wyjdzie z pustymi rękami, nie zapoznając się z przygotowaną propozycją (artykułami, cenami), jeśli będzie się tam źle czuł. W sieci jest tak samo. Żeby sklep internetowy mógł przynosić zarobki, strona musi wyglądać estetycznie i skłaniać do jej zobaczenia.
 

Zachęć do pozostania na witrynie

Najistotniejsze jest „postawienie” sklepu na sprawdzonej infrastrukturze IT. Najlepiej jest zlecić to fachowcom, którzy stworzą dedykowane oprogramowanie, zaprojektują najbardziej przydatne w danej branży narzędzia oraz dostosują funkcjonalności do wieku, płci i zainteresowań grupy docelowej, czyli potencjalnych klientów. Poruszanie się po witrynie nie może być żmudne i zniechęcać do przejrzenia katalogu z produktami lub dostępnymi usługami. Dlatego skontaktuj się z nami, przedstaw swoją wizję, a my przygotujemy dla Ciebie najlepsze rozwiązanie, które pomoże Ci uzyskać wysoką sprzedaż. Odwiedź stronę Trisoshop.pl (https://www.trisoshop.pl/) i poznaj szczegóły.
 

Estetyka i łatwa nawigacja

Odpowiedź na pytanie, jak zarabiać na sklepie internetowym, w pierwszej kolejności powinna się zatem koncentrować na samym wyglądzie strony WWW. Najważniejszy jest intuicyjny interfejs. Czytelna szata graficzna i ulokowanie kluczowych przycisków w łatwo dostępnych miejscach to czynniki, które sprawiają, że przeglądanie katalogu nie jest męczące. Internauta pozostanie dzięki temu na stronie, a zatem jeśli Twoja oferta jest atrakcyjna – zrobi u Ciebie zakupy.

Istnieją pewne narzędzia, których nie może zabraknąć na stronie sklepu internetowego. Jednym z nich jest „koszyk”. Znacznie ułatwia on robienie zakupów. Użytkownik może jednym kliknięciem przenieść interesujący go produkt do generowanego przez siebie zamówienia bez opuszczania danej zakładki i z możliwością dalszego zapoznawania się z ofertą. Pamiętaj też o udostępnieniu różnych metod płatności, by nie tracić klientów, którzy np. nie mają konta internetowego lub preferują regulowanie należności przy odbiorze.

Estetyka odgrywa bardzo ważną rolę. Na klienta najefektywniej oddziałują bodźce wzrokowe. Dzięki odpowiednio skomponowanej grafice i atrakcyjnemu logo nie tylko przykujesz uwagę, ale zrobisz również dobre pierwsze wrażenie. A to zawsze przybliża Cię do sukcesu.
 

Zbuduj zaufanie

Wielu internautów wciąż ma pewne obawy przed robieniem zakupów w sieci. Zawieranie umów na odległość budzi wątpliwości oraz lęk przed możliwością zostania oszukanym. Dlatego zadbaj o swój wiarygodny wizerunek i zdobądź zaufanie kontrahenta. Jeśli chcesz, by Twój sklep internetowy generował zarobki, umieść wszystkie dane firmy na stronie. Świadomość, że Twoje przedsiębiorstwo istnieje, jest zarejestrowane i działa legalnie, zwiększy poczucie swobody u klienta. Publikuj swoje certyfikaty i nagrody, a także pozytywne opinie kontrahentów.
 

Pozycjonowanie i content marketing

Nawet najatrakcyjniejsza oferta i profesjonalna witryna nie zapewni Ci sukcesu, jeśli klient nie dowie się o Twoim sklepie internetowym. Musisz zatem sprawić, by Twoja działalność była widoczna w sieci i wyróżniała się wśród konkurencji. Zleć fachowcom pozycjonowanie strony, żeby internauta po wpisaniu pewnych kluczowych fraz w wyszukiwarce mógł dostrzec link do Twojego sklepu. Zamów w agencji marketingowej współpracującej z copywriterami profesjonalne opisy kategorii i produktów. Powinny one być perswazyjne, a jednocześnie naturalne. 

Zadbaj także o content marketing. W tym celu załóż bloga i konta na social mediach. Promuj się dobrą treścią i wstawiaj ciekawe artykuły, które będą odsyłały do Twojego sklepu. W ten sposób znacznie zwiększysz szanse na zawarcie korzystnych transakcji, a nawet zyskanie stałej klienteli. Regularne zamieszczanie wpisów zbuduje więź między Tobą a klientem.
 

Ile można zarobić na prowadzeniu sklepu internetowego?

Jest to najczęściej zadawane pytanie przez przedsiębiorców, którzy zamierzają zająć się wirtualnym handlem. Ile można zarobić na sklepie internetowym? Niestety nie da się udzielić jednoznacznej odpowiedzi.  Jest to bowiem kwestia zależna od różnych czynników. Wpływa na nią wiele zmiennych jak np. Twoje zaangażowanie czy skuteczność wybieranych kanałów reklamy. Istotna jest branża, w jakiej chcesz działać, sprzedawany asortyment, konkurencja, wartość możliwej do uzyskania marży, dostawcy i warunki, jakie oni proponują. 

Jedno jest pewne. Jeżeli odpowiednio podejdzie się do swojej pracy, zarobki z własnego sklepu internetowego mogą być dużo wyższe niż w przypadku podjęcia pracy na etacie. Wielu właścicieli notuje naprawdę bardzo pokaźne zyski. Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci wdrożyć rozwiązania, które zwiększą szansę na sukces. Zaprojektujemy stronę Twojego sklepu tak, by zachęcała ona internautę do pozostania na niej i zapoznania się z ofertą. Im bardziej przyjazna witryna i intuicyjny interfejs, tym łatwiej przyjdzie sprzedaż i wysokie zarobki!

Komentarze

Dodaj komentarz
Komentarz
Oceń artykuł
[brak]
Podpis
Adres e-mail
Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany
Zatwierdź