Marketing i SEO

Nowości, ciekawoski, porady ekspertów i inspiracje dotyczące sklepów internetowych oraz e-commerce

Ruch PPC czy organiczny, który lepiej konwertuje w sklepie?

Triso.pl
03.02.2021

Promocja w sieci ma mnóstwo zalet i dobrze prowadzona daje przedsiębiorstwu ogromne szanse na dynamiczny rozwój. Celem każdego właściciela strony internetowej jest oczywiście stałe zwiększanie na niej ruchu. Można go pozyskać zarówno z bezpłatnych wyników wyszukiwania, jak i płatnych reklam. Tutaj jednak pojawia się ważne pytanie – który z nich lepiej konwertuje? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w dalszej części wpisu. Sprawdź, czy postawić na pozycjonowanie strony, kampanie PPC w Google Ads, czy może łączyć obie te opcje!

Ruch organiczny kontra PPC – jakie są różnice?

Warto zacząć od krótkiego omówienia obu powyższych rodzajów ruchu na stronach internetowych. Organiczny można określić mianem naturalnego, gdyż pochodzi on bezpośrednio z wyników wyszukiwania. Każdy z nas szuka w sieci informacji głównie poprzez wyszukiwarki, w tym przede wszystkim Google. Wpisując określoną frazę kluczową, otrzymujemy listę związanych z nią stron internetowych. Kolejność ich wyświetlania nie jest przypadkowa – to, jak wysoko pojawia się tam witryna, zależy od jej pozycji w rankingu. Najlepszym sposobem na jej poprawę jest przeprowadzenie procesu pozycjonowania SEO.

Z kolei ruch PPC jest generowany przez płatne reklamy. Najpopularniejszym narzędziem do prowadzenia takich kampanii marketingowych jest Google Ads. Dzięki niemu materiały promocyjne są wyświetlane w:

  • serwisach internetowych należących do Google (w tym m.in. YouTube, Gmail oraz obok wyników organicznych w wyszukiwarce),
  • boxach reklamowych na stronach partnerów sieci (reklamobiorców).

Kampanie PPC, czyli „pay per click” są oczywiście płatne – w tym systemie opłata naliczana jest za każde kliknięcie reklamy.


 

Poziom konwersji z ruchu organicznego

Dzięki działaniom SEO witryna będzie generować ruch organiczny, który może bardzo pozytywnie wpływać na wskaźnik konwersji. Dzieje się tak z kilku istotnych powodów:

  • witryna pojawiająca się wysoko w wynikach wyszukiwania wzbudza większe zaufanie, niż serwis widoczny tylko w reklamach,
  • można dotrzeć do dużej grupy użytkowników zmęczonych reklamami, którzy często je ignorują.



 

Minusem jest natomiast fakt, że pozycjonowanie strony internetowej jest procesem wieloetapowym i długotrwałym. Z drugiej strony pomimo, że efekty pojawiają się z czasem, to mogą się długo utrzymać nawet wtedy, gdy zakończy się finansowanie tych działań w przeciwieństwie do ruchu z PPC.

Poziom konwersji z ruchu PPC

Nie da się ukryć, że uruchomienie kampanii PPC niemal natychmiast generuje bardzo duży ruch na stronie internetowej. Jednak nie zawsze musi się on przekładać na wysoki wskaźnik konwersji. Zależy to m.in. od:

  • jakości serwisu www,
  • dokładności targetowania (reklama powinna precyzyjnie trafiać do osób faktycznie nią zainteresowanych),
  • prawidłowego doboru fraz kluczowych.

Oczywiście dobrze prowadzone kampanie PPC mogą gwarantować bardzo wysoki wskaźnik konwersji. Jeśli budżet na reklamę nie będzie zwiększany, ruch na stronie w pewnym momencie osiągnie stały poziom. Co ważne, zakończenie kampanii praktycznie natychmiast doprowadzi do jego drastycznego zmniejszenia.

Łączenie pozycjonowania z kampaniami PPC to dobry wybór dla sklepu internetowego

Wysokie miejsca w wyszukiwarce, wzrost rozpoznawalności marki i większy ruch na stronie – to efekty, które daje pozycjonowanie, dlatego poleca się je właścicielom e-biznesów.

Z kolei kampanie PPC to świetne wsparcie dla tego procesu, szczególnie istotne na początku. Serwis www nie generuje wtedy dużego ruchu z wyszukiwarek i płatna reklama pozwala utrzymać płynność finansową.

Oczywiście nie zapomnij o postawieniu na dobrą platformę e-commerce, którą możemy dla Ciebie przygotować.

Artykuł powstał we współpracy z Grupą TENSE Polska

Powrót

Komentarze

Dodaj komentarz
Komentarz
Oceń artykuł
[brak]
Podpis
Adres e-mail
Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany
Zatwierdź

 

Nowoczesne oprogramowanie sklepu internetowego

Przetestuj przez 14 dni za darmo!

Załóż swój wymarzony sklep