Dropshipping

Nowości, ciekawoski, porady ekspertów i inspiracje dotyczące sklepów internetowych oraz e-commerce

Dropshipping - najczęściej zadawane pytania

Triso.pl
12.04.2021

Dropshipping to model sprzedażowy, który zyskuje coraz większą popularność w naszym kraju. Nic dziwnego, ponieważ jest on stosunkowo prosty i bezpieczny – zwłaszcza dla osób, które stawiają pierwsze kroki w biznesie. Jednak, jako ciągle nowy i nieznany budzi wiele pytań, więc w poniższym artykule odpowiadamy na najważniejsze z nich.

Co to jest dropshipping?

Dropshipping to nowoczesny model sprzedaży, w którym sprzedawca całkowicie pomija procesy logistyczne (magazynowanie i wysyłka towaru). Sklep internetowy jest niejako pośrednikiem pomiędzy klientem a dystrybutorem i zostaje zatowarowany „wirtualnymi” produktami. W momencie ich sprzedaży zamówienie trafia do hurtowni, która zajmuje się spakowaniem i wysyłką towaru bezpośrednio do klienta.

Dla kogo jest dropshipping?

Dropshipping jest w zasadzie dla każdego, kto chce spróbować swoich sił w handlu lub zajmuje się tym już zawodowo. Dropshipping ma niski próg wejścia, więc rozpoczęcie działalności w tym modelu biznesowym jest stosunkowo łatwe i nie wymaga dużych nakładów finansowych, ponieważ odpada konieczność inwestycji w zakup produktów oraz ich późniejsze magazynowanie. Na dystrybutora zostają także przeniesione koszty związane z wysyłką towaru do klienta.

Jak zacząć działać w dropshippingu?

Dropshipping to sprzedaż towarów w sieci, więc trzeba zacząć od założenia sklepu internetowego. I chociaż produkty można sprzedawać także za pośrednictwem innych platform (np. Allegro, tablice ogłoszeń), to właśnie własny sklep online daje największe szanse na utrzymanie się na rynku i sukces finansowy. Kolejnym krokiem jest znalezienie hurtowni, której towary będzie się sprzedawać za pośrednictwem swojego sklepu online i podpisanie z nią umowy.

Gdzie szukać hurtowni?

Są dwie drogi na znalezienie dystrybutora. Pierwsza to skorzystanie z gotowych list, które można znaleźć w Internecie, a druga to szukanie hurtowni na własną rękę. Obie mają swoje plusy i minusy. I tak w pierwszym przypadku trzeba się liczyć z dużo większą konkurencyjnością, ponieważ te listy są dostępne dla każdego. Jednak zapewniają także większe bezpieczeństwo, gdyż hurtownie są już zazwyczaj zweryfikowane pod kątem jakości świadczonych usług. Z kolei druga opcja oznacza mniejszą konkurencyjność, co pozwala m.in. wynegocjować lepsze ceny, ale wiąże się również z ryzykiem, że dana współpraca okaże się problematyczna (np. zła jakość produktów, nieterminowe wysyłki itd.).

Jak sprzedawać towar z hurtowni?

Wybrane produkty sprzedaje się poprzez swój sklep internetowy, który musi zostać zintegrowany z hurtownią. Oznacza to, że towar zostaje zaimportowany do Twojego sklepu online wraz ze zdjęciami, opisami, cenami i stanami magazynowymi. Dzięki temu można od razu zacząć sprzedawać.

Jak aktualizować ofertę?

Oferta sklepu powinna być na bieżąco aktualizowana – szczególnie w zakresie cen i stanów magazynowych – co pozwoli uniknąć np. sprzedaży towarów, których już fizycznie nie ma. W związku z tym wybierając hurtownię, warto sprawdzić, jak często dokonywane są takie aktualizacje (minimum kilka razy na dzień). Aktualizacji dokonuje się automatycznie, dzięki wcześniejszemu zintegrowaniu sklepu z hurtownią.

Czy dropshipping wymaga założenia działalności?

Dropshipping można traktować jako sposób na dodatkowy zarobek lub jako pełnoprawny biznes, ponieważ można na nim zarobić od kilkuset, do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. W tym drugim przypadku konieczne jest zarejestrowanie działalności (JDG lub spółka z o.o.). Co więcej, wiele hurtowni podejmuje współpracę wyłącznie z firmami, więc tym bardziej warto się na to zdecydować.

Jak wygląda proces sprzedaży w dropshippingu?

Dropshipping opiera się na sprzedaży w internecie. Klient trafia do sklepu internetowego, w którym dokonuje zakupów wybranych towarów. Następnie opłacone zamówienie (odpowiednio pomniejszone o marżę) zostaje przesłane do hurtowni, która zajmuje się jego pakowaniem i wysyłką. W tym modelu sprzedażowym Twoim zadaniem jest przede wszystkim marketing, czyli promocja sklepu, a kwestiami logistycznymi zajmuje się hurtownia. Jednak trzeba pamiętać, że to właśnie sklep wystawia fakturę bądź paragon i wysyła ją do klienta. W tym modelu można zdecydować się na e-faktury i wysyłać je na podane wcześniej adresy e-mail.

Jak wyglądają zwroty towarów i reklamacje?

Sklep pełni rolę sprzedawcy, co oznacza, że to zazwyczaj na nim spoczywają wszystkie obowiązki związane z poinformowaniem klienta o jego prawach, w tym także przyjmowanie zwrotów. Z kolei reklamacje na podstawie gwarancji trafiają bezpośrednio do producenta, który je rozpatruje. Zapisy o polityce zwrotów i reklamacji powinny znaleźć się w umowie podpisywanej pomiędzy sklepem a dystrybutorem (hurtownią).

Ile można zarobić na dropshippingu?

Zarobek w dropshippingu uzależniony jest od wielu czynników. Niski próg wejścia sprawia, że bardzo łatwo rozpocząć taką działalność, jednak spora konkurencja utrudnia utrzymanie się na rynku. Jednak w dropshippingu można zarobić nawet kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie, a ostateczne kwoty zależą m.in. od liczby oferowanych i sprzedanych towarów, narzuconej marży, zasięgu i popularności sklepu, zebranych opinii itd.

Jak rozpromować swój sklep internetowy?

Twoim głównym zadaniem, jako sprzedawcy w dropshippingu jest rozpromowanie swojego sklepu internetowego, co powinno przełożyć się na zasięgi i liczbę sprzedanych produktów. Jak więc promować sklep?

Jest kilka sposobów:

  • płatne reklamy w wyszukiwarce i mediach społecznościowych,
  • pozycjonowanie/seo (np. stworzenie unikalnych opisów produktów, dostosowanie treści i grafik, poprawa szybkości ładowania się strony itd.),
  • profile w mediach społecznościowych,
  • współpraca z influancerami,
  • inne działania promocyjne (np. artykuły sponsorowane).
Powrót

Komentarze

Dodaj komentarz
Komentarz
Oceń artykuł
[brak]
Podpis
Adres e-mail
Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany
Zatwierdź

 

Nowoczesne oprogramowanie sklepu internetowego

Przetestuj przez 14 dni za darmo!

Załóż swój wymarzony sklep