Marketing i SEO

Nowości, ciekawoski, porady ekspertów i inspiracje dotyczące sklepów internetowych oraz e-commerce

Rola content marketingu w budowaniu marki sklepu internetowego

Triso.pl
12.01.2021

Chcesz rozwijać swój biznes dzięki skutecznej promocji w internecie? A może dopiero planujesz otwarcie własnej działalności i zastanawiasz się, jak zdobyć klientów? Wykorzystaj potencjał content marketingu i przekonaj się, jak wiele możesz zyskać, stawiając na unikalną, ciekawą i skuteczną sprzedażowo treść w serwisach www.

Czym jest marketing treści?

Jeśli tematyka promocji marki w internecie nie jest Ci całkowicie obca, być może spotkałeś się już z terminem content marketing, robiącym w ostatnich latach prawdziwą furorę w branży reklamowej. Jego popularność nie jest przypadkowa. Marketing treści to jedna z najpopularniejszych i jednocześnie najbardziej skutecznych strategii pozyskiwania klientów w sieci. Zakłada budowanie długotrwałych relacji marka – konsument za pomocą unikalnych i wartościowościowych informacji, precyzyjnie odpowiadających na potrzeby kupujących.

Marketing treści to rozwiązanie również dla tych firm, które swoje usługi lub towary sprzedają stacjonarnie. Wszystko dlatego, że ich potencjalni klienci również korzystają z internetu.

Podstawowe cele content marketingu

Zaletą strategii content marketingowych jest ich duża elastyczność oraz możliwość wykorzystywania wielu różnych form i narzędzi. Jednocześnie, taka forma promocji pozwala realizować firmom zróżnicowane cele, takie jak:

  • zwiększenie sprzedaży produktów lub usług,
  • wzrost popularności firmy,
  • pozyskiwanie nowych, zaangażowanych użytkowników,
  • zbieranie danych kontaktowych od potencjalnych klientów,
  • budowanie eksperckiego wizerunku,
  • kształtowanie pozycji marki w świadomości odbiorców,
  • uzyskanie wyższej pozycji strony internetowej lub e-sklepu w wynikach wyszukiwania.

Jak widzisz, content marketing można wykorzystywać na wiele sposobów. Wszystko dzięki temu, że strategia ta może być realizowana różnymi metodami, a najpopularniejsze z nich znajdziesz poniżej.

Narzędzia wykorzystywane w marketingu treści

W content marketingu liczy się przede wszystkim wartościowa treść. Musisz pamiętać, że służy ona zarówno użytkownikom odwiedzającym Twoją stronę www, jak i wyszukiwarkom, które analizują zawartość witryny pod kątem SEO. Wysokiej jakości teksty do firmowego serwisu powinny więc z jednej strony dostarczać wartościowych i ciekawych informacji internautom, z drugiej zaś – spełniać standardy pozycjonowania i odpowiedniego nasycenia słowami kluczowymi, co przełoży się na wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwana.

Poniższa tabela zawiera najważniejsze narzędzia wykorzystywane w marketingu online wraz z wyjaśnieniem podstawowych celów, które realizują.

Opisy kategorii oraz produktów w sklepie internetowym

Skuteczna sprzedażowo prezentacja produktów, połączona z opisem ich najważniejszych właściwości oraz parametrów

Treści poradnikowe

Zaznajomienie użytkownika z obsługą konkretnego produktu, przybliżenie korzyści z wyboru danego rozwiązania

Firmowy blog

Pokazywanie firmowej rzeczywistości, dostarczanie wiedzy na temat branżowych nowinek, ciekawostek itp.

Artykuły sponsorowane na zewnętrznych portalach

Wspieranie pozycjonowania serwisu, kształtowanie profesjonalnego wizerunku marki, budowa autorytetu w branży.

Recenzje i testy produktów

Spojrzenie na konkretny produkt/usługę oczami użytkownika, eksponowanie najważniejszych zalet oferty, zwiększenie sprzedaży kluczowych towarów.

Eksperckie treści, case study

Kreowanie wizerunku eksperta poprzez dzielenie się wiedzą oraz doświadczeniem z innymi.

Content marketing – od czego zacząć?

Punktem wyjścia do rozpoczęcia działań content marketingowych zawsze powinno być stworzenie dedykowanej strategii działania. Wyraża ona odpowiedzi na podstawowe pytania o cele biznesowe firmy, jej pozycję na rynku oraz zakładane rezultaty kampanii. Szczególnie na początku warto zapewnić sobie pomoc doświadczonej agencji interaktywnej, specjalizującej się w działaniach z obszaru marketingu treści. Dzięki temu zyskasz kompleksowe wsparcie dla Twojego biznesu, skutecznie rywalizując z konkurencją.

Artykuł powstał we współpracy z Grupą TENSE Polska

Powrót

Komentarze

Dodaj komentarz
Komentarz
Oceń artykuł
[brak]
Podpis
Adres e-mail
Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany
Zatwierdź

 

Nowoczesne oprogramowanie sklepu internetowego

Przetestuj przez 14 dni za darmo!

Załóż swój wymarzony sklep