Marketing i SEO

Nowości, ciekawoski, porady ekspertów i inspiracje dotyczące sklepów internetowych oraz e-commerce

Własny sklep internetowy – jak zwiększyć sprzedaż dzięki opiniom?

Triso.pl
27.10.2021

W ostatnim roku zainteresowanie rynkiem e-commerce bardzo wzrosło. Bez wątpienia przyczyniła się do tego pandemia. Wiele sklepów stacjonarnych, na które zostały nałożone obostrzenia sanitarne, otworzyło się na sprzedaż internetową. Jednak nie tylko właściciele sklepów odkryli ogromny potencjał w sprzedaży internetowej, w wielu osobach obudziła się chęć posiadania swojego małego biznesu.

Własny sklep internetowy to świetny pomysł przede wszystkim ze względu na niskie bariery wejścia na rynek. Wystarczy wybrać odpowiednią platformę e-commerce, na której założysz swój sklep internetowy. Takie oprogramowania zwykle posiadają integrację z systemami płatności online, firmami kurierskimi oraz największymi platformami transakcyjnymi, co znacznie ułatwia rozpoczęcie sprzedaży osobom bez doświadczenia.

opinie w sklepie internetowym

Masz sklep internetowy? Przyciągnij klientów opiniami!

Założyłeś sklep internetowy, masz gotową ofertę i nawet sprzedajesz już produkty, jednak klienci nie walą drzwiami i oknami do Twojego sklepu? Oprócz działań marketingowych w strategii powinno znaleźć się miejsce dla pozyskiwania opinii klientów. To właśnie one potrafią przekonać potencjalnych klientów do skorzystania z oferty sklepu. Czy wiesz, że ponad 90% konsumentów sprawdzi opinie o firmie zanim zdecyduje się na zakup jej produktów lub usług? Przyznaj, że to zbyt wysoki odsetek, aby go zbagatelizować.

Dlaczego dodanie firmy do Google jest tak ważne?

Gdzie najczęściej konsumenci poszukują opinii? W mapach Google. Dlatego nie może Cię tam zabraknąć. Jeśli jeszcze nie posiadasz wizytówki Google Moja Firma, koniecznie ją załóż i zacznij pozyskiwać opinie o swoim sklepie internetowym. Dlaczego to takie ważne? Otóż stworzenie takiej wizytówki firmy przyniesie wiele korzyści, m.in.:

  • pomoże klientom odnaleźć adres i podstawowe dane o Twojej firmie;
  • pozwoli Ci konkurować z innymi sklepami z Twojej branży;
  • umożliwi zbieranie i wyświetlanie opinii klientów;
  • uwiarygodni sklep internetowy w oczach nowych klientów;
  • pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie lokalne.

Opinie produktowe w sklepie online a SEO

Jak już zostało wspomniane, prowadząc sklep internetowy, należy zadbać o opinie o firmie oraz jej produktach. Wysyłka krótkiej ankiety produktowej powinna nastąpić, gdy wiesz, że klient otrzymał produkt i może go już ocenić. Opinie produktowe warto wyświetlać w e-sklepie, ponieważ pokazują one konsumentom, jak wielu klientów jest zadowolonych z Twojej oferty. Opinie są społecznym dowodem słuszności, który sprawia, że kolejne osoby są skłonne zaufać Twoim produktom.

Co więcej, opinie wpływają na widoczność sklepu w wyszukiwarce. Jeżeli zbierasz opinie na podstronach produktowych, w wynikach wyszukiwania pojawią się gwiazdki, które pozytywnie wpływają na wskaźnik CTR. Nawet jeśli nie znajdujesz się w top 3 w wynikach Google na daną frazę, ale przy Twojej stronie widoczne są gwiazdki, klienci chętnie odwiedzą Twój sklep internetowy, ponieważ gwiazdki przyciągają ich uwagę. Wysoki wskaźnik CTR może z kolei przełożyć się na wzrost sprzedaży oraz lepszą pozycję w wyszukiwarce. Opinie są więc skuteczną, a przy tym darmową reklamą Twojego sklepu.

Jak reagować na negatywne opinie o sklepie internetowym?

Przede wszystkim negatywne opinie traktuj jako źródło wiedzy. Dzięki nim poznasz preferencje swoich klientów oraz ich potrzeby, więc lepiej dostosujesz ofertę. Czasami klient może skarżyć się na obsługę czy wadliwy produkt. Oczywiście negatywne komentarze nie zawsze muszą dotyczyć bezpośrednio sklepu. Czasami może chodzić o zbyt długi czas dostawy, który może być wynikiem niedopatrzenia ze strony firmy kurierskiej. Bez względu na sytuację, za każdym razem otrzymujesz pewną informację i to od Ciebie zależy, co z nią zrobisz.

Oczywiście pamiętaj, że na każdą opinię należy odpowiedzieć, zwłaszcza na tę negatywną. Gdy otrzymasz niepochlebny komentarz, przede wszystkim zachowaj spokój. Prędzej czy później spotyka to każdą firmę. Podziękuj klientowi za opinię i przeproś za zaistniałą sytuację. Nie zwlekaj z odpowiedzią. Tu naprawdę liczy się każda minuta. Niezadowolony klient oczekuje Twojej reakcji. Postaraj się rozwiązać jego problem. Bardzo często lepiej będzie dojść do porozumienia telefonicznie bądź mailowo, zwłaszcza gdy chcesz zaproponować rekompensatę. Po wyjaśnieniu sytuacji możesz spróbować poprosić klienta o edycję komentarza.

Automatyzacja procesu pozyskiwania opinii

Im większy sklep oraz im więcej klientów, tym więcej czasu potrzeba na wysłanie zaproszeń z prośbą o pozostawienie opinii. Jednak na rynku istnieją rozwiązania, które pozwalają zautomatyzować cały proces obsługi posprzedażowej. Jednym z najlepszych jest Rating Captain, które oferuje szeroka gamę narzędzi do zarządzania reputacja marki w Internecie.

Podstawowe działanie aplikacji polega na wysyłaniu zaproszeń do wystawienia opinii o firmie lub produkcie poprzez e-mail, SMS lub pop-up na stronie podsumowania zamówienia. Wszystkie zdobyte opinie są analizowane pod kątem sentymentu wypowiedzi, dzięki czemu można sprawdzisz przyczyny (nie)zadowolenia klientów i zareagować w odpowiedni sposób. Rating Captain informuje o każdej nowej opinii, umożliwia rozmowę z niezadowolonymi klientami oraz wysłanie rekompensaty bądź podziękowania w postaci kuponu rabatowego. Dodatkowo swoje opinie można wyświetlać na stronie internetowej sklepu, co wzbudza zaufanie i znacząco zwiększa szansę, że potencjalny klient zdecyduje się na zakup.

Powrót

Komentarze

Dodaj komentarz
Komentarz
Oceń artykuł
[brak]
Podpis
Adres e-mail
Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany
Zatwierdź

 

Nowoczesne oprogramowanie sklepu internetowego

Przetestuj przez 14 dni za darmo!

Załóż swój wymarzony sklep