Marketing i SEO

Nowości, ciekawoski, porady ekspertów i inspiracje dotyczące sklepów internetowych oraz e-commerce

Pozycjonowanie sklepu opartego na dropshipping. O czym musisz pamiętać?

Triso.pl
15.12.2020

Dropshipping to popularny model biznesowy w branży e-commerce. Decydując się na jego wdrożenie, nie musisz posiadać własnego magazynu ani towaru, gdyż całą obsługę klienta bierze na siebie zewnętrzna hurtownia. Twoja praca sprowadza się do przyjmowania zamówień oraz przekazywania ich do wysyłki. Naturalnie, aby Twój sklep przynosił satysfakcjonujące dochody, musisz aktywnie promować go w sieci, a jedną z najskuteczniejszych technik jest pozycjonowanie w Google. Dowiedz się, jak prowadzić działania SEO dla sklepu w modelu dropshippingo

Jak działa dropshipping w sklepie internetowym?

Popularność dropshippingu nie jest przypadkowa. To idealny sposób na wejście w biznes przez niewielkie podmioty, które z różnych powodów nie chcą utrzymywać powierzchni magazynowych ani lokować kapitału w towar. Sam model nie jest też skomplikowany, co potwierdza poniższy schemat.

  1. Użytkownik kupuje towar w sklepie internetowym po cenie detalicznej.

  2. Sklep zamawia produkty w hurtowni dropshippingowej.

  3. Dostawca przygotowuje zamówienie do realizacji.

  4. Sprzedawca płaci dostawcy cenę hurtową.

  5. Hurtownia wysyła produkt na adres użytkownika.

Jako właściciel sklepu internetowego funkcjonującego w takim modelu, zarabiasz przede wszystkim na różnicy pomiędzy ceną hurtową a detaliczną. Plusy to z pewnością brak konieczności prowadzenia całej logistyki oraz oszczędność czasu wynikająca z delegowania zadań zewnętrznemu dostawcy. Chcąc otworzyć sklep dropshippingowy, możesz rozpocząć działalność nawet przy niewielkim budżecie.

Pozycjonowanie e-sklepu opartego o dropshipping

Integracja platformy sprzedażowej z zewnętrzną hurtownią wymaga również przyjęcia odpowiedniej strategii działań SEO. Należy zadbać przede wszystkim o takie aspekty jak

  • poprawne linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
  • unikalne nazwy, opisy produktów oraz pozostały content,
  • narzędzia pozwalające generować dodatkowy ruch,
  • techniczną optymalizację e-sklepu,
  • obecność słów kluczowych

a także kilka innych aspektów wpływających na skuteczność pozycjonowania w dropshippingu.

Linkowanie wewnętrzne

Na widoczność e-sklepu istotny wpływ ma linkowanie, zarówno wewnętrzne jak i zewnętrznie realizowany link building. Zadbaj o odpowiednio rozbudowane drzewo kategorii, podziel swój sklep na główne kategorie określające tematyczność np. typy produktów (oprogramowanie, sprzęt elektroniczny), a w obrębie głównych kategorii stwórz kolejne, bardziej doprecyzowane np. (aparaty cyfrowe, lustrzanki, peryferia komputerowe). Podczas tworzenia tak obszernej struktury wykorzystaj funkcję mega menu dostępną w panelu sklepu Triso. Taki podział strony nie tylko zwiększy szanse na widoczność organiczną, ale również ułatwi poruszanie się po sklepie klientom:

 

W przypadku linków wewnętrznych należy również zadbać o to, aby wszystkie adresy URL w sklepie kierowały do sklepu, nigdy na stronę hurtowni. Takie dość nieoczywiste błędy zdarzają się podczas importowania produktów, szczególnie gdy w opisach występują hotlinkowane media np. zdjęcia produktowe osadzone w treści, ale znajdujące się na serwerze hurtowni.

Link building

Na początku swojej przygody zadbaj o podstawowy link building. Wykorzystaj do tego celu znane autorytatywne katalogi firm. Od czasu do czasu też wypowiadaj się w komentarzach na blogach tematycznych pozostawiając link do swojej strony w nicku.

Bardzo dobrym posunięciem będzie wymiana linków z dostawcą lub producentem produktów które oferuje sklep, ma to szczególne znaczenie w przypadku sklepów będących oficjalnymi partnerami producentów. W takiej sytuacji link pochodzący ze strony producenta buduje dodatkowy autorytet.

Realizując samodzielnie link building dbaj o zróżnicowanie źródeł linków. Nigdy nie skupiaj się na jednym typie linków np. komentarzach, gdyż może to zostać uznane za spam.

Unikalny content

Częstym błędem przy pozycjonowaniu sklepów dropshippingowych jest powielanie opisów produktów od dostawcy. Skutkuje to duplikacją treści, która z pewnością odbije się na pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania. Jeśli hurtownia współpracuje z wieloma sprzedawcami i wszystkie będą powielać te same treści, w efekcie Google znajdzie identyczny opis na wielu stronach sprzedawców.

Wprowadzając unikalne treści należy pomyśleć o odpowiedniej priorytetyzacji prac, w pierwszej kolejności treść na stronie głównej, następnie na kategoriach, a produkty należy zostawić na sam koniec.

Dropshipping często operuje na tysiącach produktów, dlatego wymiana treści produktowych stanowi duże wyzwanie. Trzeba podjąć decyzję które produkty są najważniejsze, zacząć od czegoś prostego, np. zmiany nazw produktowych. Dobra praktyka to umieszczenie w nich nazwy kategorii, unikalnej cechy produktowej, a również modelu i marki produktu np. Smartfon Samsung Galaxy A41 64 GB Dual SIM Czarny. Tym sposobem pozyskuje się z wyników organicznych komsumentów poszukujących bardzo sprecyzowanych produktów.

Blog

Do generowania dodatkowego ruchu w sklepie warto wykorzystywać firmowego bloga, zamieszczając na nim poradniki, recenzje lub porównania produktów. Można również klientów o akcjach promocyjnych np. święta czy black friday, najlepiej wykorzystać do tego funkcjonalność newslettera:

 

Regularne publikowanie nowych treści nie tylko pomoże przyciągnąć nowych użytkowników, ale jednocześnie, przysłuży się zdobyciu przez sklep wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, dzięki budowaniu autorytetu tematycznego domeny. Podczas publikacji wpisów zadbaj o odpowiednią kategoryzację artykułów, ich otagowanie oraz umieszczenie call to action zachęcającego do zakupów.

Techniczna optymalizacja on-site

Z punktu widzenia skutecznego pozycjonowania sklepu opartego o dropshipping, bardzo ważne są również działania czysto techniczne na samej stronie. Korzystając z rozwiązań SaaS dostęp do kodu strony jest mocno ograniczony, dlatego należy korzystać z takich platform, które dostarczają odpowiednią optymalizację „w pakiecie”.

Najbardziej podstawowymi czynnościami pozycjonowania e-sklepów jest optymalizacja tagów title oraz description. Zarówno w nich, jak i w nagłówkach strony należy umieszczać słowa kluczowe oraz frazy z długim ogonem, odpowiadające na precyzyjne zapytania internautów.

Ponadto należy zwrócić uwagę na:

  • strukturę nagłówków Hx,
  • dane strukturalne,
  • poprawność indeksacji,
  • prędkość działania,
  • responsywność,
  • tagi w sekcji head np. canonical, robots.
  • ...i wiele więcej

O czym jeszcze pamiętać?

Sklep internetowy musi zapewnić swoim klientom bezpieczeństwo. Certyfikat SSL to absolutne minimum. Jego włączenie wpłynie także pozytywnie na ranking witryny, podobnie jak aktywność sklepu w social mediach, pozwalająca zdobywać kolejne, wartościowe linki przychodzące. Biorąc pod uwagę wielowymiarowy charakter działań SEO, warto zlecić je profesjonalistom z odpowiednim doświadczeniem. Aby te działania przyniosły jak najlepszy skutek korzystaj ze sprawdzonych platform eCommerce takich jak nasza

Artykuł powstał we współpracy z Grupą TENSE Polska

Powrót

Komentarze

Dodaj komentarz
Komentarz
Oceń artykuł
[brak]
Podpis
Adres e-mail
Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany
Zatwierdź

 

Nowoczesne oprogramowanie sklepu internetowego

Przetestuj przez 14 dni za darmo!

Załóż swój wymarzony sklep