Porady

Nowości, ciekawoski, porady ekspertów i inspiracje dotyczące sklepów internetowych oraz e-commerce

Co sprzedawać w internecie? Co najlepiej się sprzedaje?

Triso.pl
14.06.2021

Wartość handlu elektronicznego rośnie z roku na roku, a pandemia koronawirusa dodatkowo przyspieszyła ten proces. Firmy, chcąc pozyskać nowych klientów i zwiększyć obroty, przenoszą swoją działalność do sieci. Wielu nowych przedsiębiorców zastanawia się również, co sprzedawać w internecie. Jednoznaczna odpowiedź na to pytanie nie jest jednak prosta. Z pewnością e-handel pomimo częściowego nasycenia rynku, wciąż ma duży potencjał rozwoju. Warto więc skorzystać z okazji i znaleźć swoją niszę. Zapoznaj się z treścią artykułu i dowiedz się, co klienci najczęściej kupują w wirtualnych sklepach.

Trendy w e-commerce

Rozpoczynając swoją przygodę z handlem w internecie, koniecznie sprawdź, jakie panują trendy rynkowe. Dzięki temu lepiej poznasz konkurencję, a także będziesz wiedział, co sprzedawać i komu. Z pewnością duży wpływ na sytuację w branży ma obecna pandemia, która przyśpieszyła jej rozwój. Sektor e-commerce do tej pory zwiększał się w tempie około 18% rocznie. Natomiast w 2020 roku wzrost ten był prawie dwukrotnie szybszy. Widoczne są również trzy główne trendy w obszarze handlu online:

  • mocne przyspieszenie sprzedaży internetowej,
  • przeniesienie stacjonarnego biznesu do sieci,
  • zmiana zachowań klientów.

Konsumenci z powodu m.in. lockdownu coraz rzadziej odwiedzają centra handlowe oraz sklepy wielkopowierzchniowe. Eksperci przewidują, że część z tych zachowań będzie miała efekt trwały i tradycyjny handel straci na znaczeniu.

Kto robi zakupy w internecie?

Z przeprowadzonych przez firmę Gemius badań wynika, że wśród klientów e-sklepów panuje względne równouprawnienie. Mężczyźni stanowią 52% kupujących, a kobiety 48%. Jest to ważny podział, bo dzięki niemu wiadomo, co się najlepiej sprzedaje w internecie, biorąc pod uwagę płeć konsumentów. Z raportu można się dowiedzieć, że panowie częściej wykazują zainteresowanie takimi kategoriami jak sprzęt elektroniczny – głównie tablety, smartfony, akcesoria GSM, a także bilety do kina lub teatru. Na preferencje zakupowe duży wpływ ma również wiek klientów. Osoby po 50. roku życia najczęściej nabywają produkty farmaceutyczne: leki, zioła, suplementy diety, ale też materiały budowlane i wykończeniowe. Z kolei młodzież chętnie kupuje: bilety do kina, odzież oraz akcesoria.

Dlaczego kupują?

Respondenci badani przez Gemius wskazują, że robią zakupy przez internet głównie ze względu na wygodę. Produkty mogą zamówić bez wychodzenia z domu, o dowolnej porze dnia, przez 7 dni w tygodniu. Pozostałe zalety e-handlu to:

  • szybkość finalizacji całej transakcji,
  • duża dostępność towarów,
  • bezpieczeństwo transakcji,
  • różne rodzaje płatności i dostaw.

Co się najlepiej sprzedaje w internecie?

W sieci można handlować praktycznie wszystkim, jednak aby odnieść sukces, najlepiej skupić się na produktach, które cieszą się największym zainteresowaniem. Co sprzedawać w internecie? Oto lista najpopularniejszych kategorii:

  • dom i ogród,
  • dziecko,
  • motoryzacja,
  • RTV i AGD,
  • komputery,
  • odzież, obuwie i dodatki,
  • sport i turystyka.

Polacy najczęściej kupują w internecie akcesoria do wyposażenia domu i ogrodu. Budownictwo od kilku lat znajduje się w fazie ożywienia, dlatego jest to branża z dużym potencjałem. Szansę na sukces ma sklep np. z materiałami malarskimi, tapetami lub zasłonami.

Najbardziej dynamiczne zmiany

Ze względu na pandemię ubiegły rok był nietypowy, co przełożyło się również na obroty w internecie. Największe wzrosty sprzedaży – o 112% – odnotowały sklepy delikatesowe, a więc oferujące artykuły spożywcze. Na drugim miejscu uplasowały się firmy z segmentu zdrowie i uroda – 37% (r/r). Spore wzrosty zanotowały również kategorie: dom i ogród, książki, ubrania oraz produkty dla dzieci. Trudno oczywiście wnioskować, jak trwała będzie ta dynamika i czy utrzyma się również w bieżącym roku.

W przypadku delikatesów należy się liczyć z tym, że część klientów po poluzowaniu obostrzeń powróci do tradycyjnych sklepów, ale znajdą się też pewnie tacy, dla których internetowe kanały sprzedaży będą bardziej atrakcyjne.

Jak stworzyć sklep internetowy?

Biorąc pod uwagę panujące trendy na rynku, sprzedaż produktów w internecie, jest bardzo dobrym pomysłem. Pytanie tylko, jak się za to zabrać? Musisz się liczyć z tym, że będziesz prowadził swoją działalność w dość konkurencyjnym otoczeniu. Wybierz więc platformę internetową, która oferuje gotowe narzędzia, ułatwiające handel w sieci. Korzystając z TrisoSHOP (https://www.trisoshop.pl/oferta-e-commerce), zyskujesz przewagę na rynku, ponieważ otrzymujesz:

  • nowoczesny, wydajny i dobrze zabezpieczony skrypt sklepu,
  • wsparcie w zakresie identyfikacji wizualnej firmy,
  • dostęp do wielu modułów platformy handlowej,
  • pomoc w działaniach SEO,
  • szereg wbudowanych integracji z najpopularniejszymi płatnościami,
  • regularną aktualizację oprogramowania.

Dzięki innowacyjnym i prostym w obsłudze narzędziom, a także wiedząc, co się najlepiej sprzedaje, Twój start w branży e-commerce będzie łatwiejszy i szybko przyniesie efekt w postaci wysokich obrotów.

O tym musisz pamiętać

Chcąc sprzedawać w internecie, musisz oczywiście wymyślić nazwę sklepu. Postaraj się, aby była ona niepowtarzalna i łatwa do zapamiętania, a następnie wybierz odpowiednią domenę. Pamiętaj również o regulaminie, który zabezpiecza interesy sprzedawcy oraz kupujących. Możesz stworzyć go samodzielnie lub skorzystać z gotowych szablonów. Ponadto sklep należy zintegrować z systemem płatności oraz usługami kurierskimi.

Postaw na bezpieczeństwo transakcji. Certyfikat SSL nie tylko chroni przed wyciekiem danych, ale także pozytywnie oddziałuje na pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Na poziom sprzedaży wpływają też reklama oraz skuteczne działania marketingowe. W tym celu skorzystaj z pomocy sprawdzonej agencji SEO, która ma duże doświadczenie na rynku. Ponadto zwróć uwagę na odpowiednią identyfikację wizualną oraz wygląd strony.

Postaw na jakość

Jeśli wybierzesz odpowiednią branżę i Twój sklep będziesz prowadził, opierając się o sprawdzoną platformę technologiczną, sukces masz już niemal gwarantowany. Jednak wiele zależy od Ciebie, zaangażowania oraz jakości obsługi. Powinieneś być elastyczny i wpisać się w potrzeby klientów. Dla jednych kupujących ważna będzie cena produktów, dla drugich metody płatności, a dla jeszcze innych warunki dostawy. Musisz więc włożyć w to wysiłek, mieć dobry pomysł na biznes, a także wyróżnić się na tle konkurencji. Warto również kreować pozytywny wizerunek firmy w otoczeniu oraz być ekspertem w jakiejś dziedzinie, czego wyrazem mogą być artykuły poradnikowe publikowane na stronie.

Rozwijaj swój sklep

Po założeniu sklepu i osiągnięciu określonego pułapu sprzedaży nie powinieneś spoczywać na laurach. Ważne jest, aby stale monitorować rynek pod kątem tego, co się najlepiej sprzedaje, a także rozwiązań technologicznych. W pierwszej kolejności musisz dostosować witrynę do nowoczesnych urządzeń mobilnych. Coraz więcej osób robi zakupy za pośrednictwem smartfona, dlatego strona musi być responsywna.

Pamiętaj również, że klient chce zrobić zakupy szybko i wygodnie, najlepiej za pomocą kilku kliknięć. Zrezygnuj więc z obowiązku wypełniania długich formularzy oraz konieczności logowania. Niech kupujący podejmie decyzję, w jaki sposób zamierza sfinalizować transakcję.

Blisko połowa użytkowników po wejściu do sklepu internetowego przechodzi do pola wyszukiwania. Zwróć zatem szczególną uwagę na ten element. Wyszukiwarka musi być prosta w obsłudze, intuicyjna i przede wszystkim ułatwiać zakupy. Dobrym pomysłem na zwiększenie sprzedaży jest zaproponowanie klientowi dodatkowego produktu, który będzie stanowił uzupełnienie zamawianego przez niego towaru. Na przykład, gdy kupuje garnitur, na stronie powinna się wyświetlić koszula, pasek do spodni lub inny element garderoby. Dlatego stworzona na podstawie algorytmów inteligentna wyszukiwarka, z pewnością jest potrzebna.

Bądź na bieżąco z nowościami rynkowymi

Staraj się być na bieżąco z nowinkami technicznymi i stale uzupełniaj swoją wiedzę z dziedziny marketingu internetowego. Samodzielne pozyskanie takich informacji może być trudne, jednak współpracując z doświadczoną agencją, masz to na wyciągnięcie ręki. Platforma sprzedażowa jest na bieżącą aktualizowana, a Ty zyskujesz dostęp do najnowszych rozwiązań.

Postaw również na reklamę, która pomoże Ci przyciągnąć klientów zarówno w fazie rozruchu sklepu, jak i w późniejszym okresie. Skuteczne promowanie produktów w wyszukiwarce Google oraz na Facebooku przyczynia się do wzrostu sprzedaży.

Załóż sklep i zacznij zarabiać

Jednym z najłatwiejszych sposobów na prowadzenie biznesu jest stworzenie sklepu internetowego. E-handel pomimo dynamicznego rozwoju w ostatnich latach, wciąż jest atrakcyjnym rozwiązaniem do zarabiania. Trzeba jednak wiedzieć, jak się za to wszystko zabrać i co najlepiej się sprzedaje w internecie. Skorzystaj z pomocy naszej firmy, która oferuje nowoczesną platformę e-commerce. W ramach abonamentu proponujemy sprawdzone narzędzia do prowadzenia sprzedaży w sieci. Dzięki kompleksowym rozwiązaniom technologicznym nie musisz się o nic martwić i możesz skupić się wyłącznie na rozwijaniu swojej działalności. Zapraszamy do kontaktu!

Powrót

Komentarze

Dodaj komentarz
Komentarz
Oceń artykuł
[brak]
Podpis
Adres e-mail
Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany
Zatwierdź

 

Nowoczesne oprogramowanie sklepu internetowego

Przetestuj przez 14 dni za darmo!

Załóż swój wymarzony sklep