Porady

Nowości, ciekawoski, porady ekspertów i inspiracje dotyczące sklepów internetowych oraz e-commerce

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Triso.pl
23.08.2021

Liczba Polaków korzystających z usług sklepów internetowych nieustannie rośnie, a pandemia i związane z nią lockdowny tylko przyczyniły się do popularności branży e-commerce. Nic nie wskazuje na to, aby ten trend miał się odwrócić, więc nie powinno dziwić, że coraz więcej osób nie tylko chętnie kupuje przez Internet, ale także zakłada własne sklepy online. Przyklaskujemy temu pomysłowi, ponieważ na przykładzie swoich klientów możemy zauważyć, że jest to świetny pomysł na biznes. Jednak wraz z rosnącą popularnością, rośnie też konkurencja, dlatego w naszym najnowszym wpisie zastanawiamy się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Co więcej, nie tylko się nad tym zastanawiamy, ale przynosimy Wam konkretne porady, które można wykorzystać u siebie od zaraz.

Własny sklep internetowy na kilku platformach

Ten akapit można by sprowadzić do jednego zdania: pozwól się zauważyć. O co chodzi? O to, że istnieje wiele sposobów na sprzedaż w sieci. I chociaż własny, nowoczesny sklep internetowy jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem, to warto pamiętać także o innych opcjach. Allegro od lat znajduje się w czołówce najchętniej wybieranych platform zakupowych, więc nie można zapominać o tej możliwości. Podobnie wygląda kwestia ze sklepem na Facebooku, który także pozwala znacznie zwiększyć sprzedaż. W takim razie, co wybrać? Profesjonalny sklep internetowy czy znane i lubiane platformy? Nie musisz wybierać, bo najlepszą opcją jest połączenie wszystkich trzech możliwości. Zintegruj swój sklep z aukcjami na Allegro i podłącz do niego sklep Facebooka, a z pewnością zauważysz wzrost sprzedaży.

Jak zwiększyć sprzedaż internetową? Nie zapominaj o pozycjonowaniu!

Czy wiesz, że większość internautów sprawdza tylko wyniki z pierwszej dziesiątki rankingu wyszukiwarki? W takim razie musisz się w niej znaleźć. A to osiągniesz na dwa sposoby – płatną reklamą lub organicznie, za pomocą dobrego pozycjonowania swojej strony. W tym tekście skupimy się na drugiej możliwości, która zajmuje trochę więcej czasu, ale kosztuje mniej i może Ci zapewnić wysoką pozycję na długi czas. Pozycjonowanie możesz zlecić zewnętrznym firmom lub zająć się nim osobiście. Pamiętaj o stworzeniu nowych opisów produktów z uwzględnieniem słów i fraz kluczowych i dopracowaniu grafik (optymalizacja ich nazw, altów itp.). Warto także prowadzić bloga i publikować tam artykuły eksperckie, które nie tylko wzmocnią Twoją pozycję, jako specjalisty w danym temacie, ale również pozwolą umieszczać w tekście frazy z tzw. długiego ogona i linki zewnętrzne. A to również przekłada się na zwiększenie sprzedaży.

Prowadzisz własny sklep internetowy? Pochwal się tym wśród znajomych

Jeżeli prowadzisz profesjonalny sklep internetowy, to nie ma najmniejszego powodu, aby się tym nie pochwalić szerszej publiczności – w tym przypadku swojej rodzinie oraz znajomym. To właśnie oni będą Twoimi pierwszymi klientami, gdy dopiero zaczniesz rozkręcać sprzedaż i pozycjonować stronę. Dlatego też poinformuj ich o swoim biznesie, gdzie tylko możesz – media społecznościowe, prywatne wiadomości, rozmowa telefoniczna itd. Pamiętaj także, aby odnośniki do sklepu internetowego umieścić w stopce swojego e-maila oraz w biogramach na social mediach. I to bez względu na to, czy dopiero rozkręcasz sklep www, czy już działasz w tej branży od dłuższego czasu. Przecież każdy klient ma znaczenie, prawda?

Pokaż swoim klientom, że warto do Ciebie wracać

Pozyskanie nowego klienta to jedno, ale sztuką jest utrzymanie przy sobie obecnego. Dlatego warto zadbać również o to. W tym przypadku świetnie sprawdzają się wszelkiego rodzaju kupony rabatowe, promocje dla stałych klientów, prowadzenie firmowych mediów społecznościowych w celu utrzymania lepszego kontaktu z odbiorcami czy wysyłanie wartościowych newsletterów. Arsenał jest spory, a jedno narzędzie nie wyklucza innego, więc dobrym pomysłem jest łączenie kilku działań. Wszystko po to, aby nawiązać z odbiorcą dobrą relację, co przełoży się na pozyskanie oddanego klienta, który chętnie będzie do Ciebie wracać.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Wybierz profesjonalne rozwiązania

Wszystkie powyższe porady z pewnością pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie online, jednak będą utrudnione bez mocnych fundamentów. A tymi fundamentami jest wybór odpowiedniego rozwiązania. Na rynku możesz znaleźć mnóstwo opcji i platform, które pozwalają na prowadzenie własnego sklepu internetowego, lecz przed podjęciem ostatecznej decyzji, warto wczytać się w ich ofertę. Jeżeli nie masz na to zbyt wiele czasu, bo przecież doba każdego z nas ma tylko 24 godziny, to skorzystaj z oferty TrisoSHOP. TrisoSHOP nie tylko pozwoli Ci profesjonalnie zarządzać sprzedażą online, zintegrować sklep z wieloma zewnętrznymi dostawcami czy nowocześnie zaprezentować asortyment, ale także umożliwi wprowadzenie każdej z powyższych porad. Postaw na specjalistyczne rozwiązania i zwiększ sprzedaż w swoim sklepie internetowym.

Powrót

Komentarze

Dodaj komentarz
Komentarz
Oceń artykuł
[brak]
Podpis
Adres e-mail
Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany
Zatwierdź

 

Nowoczesne oprogramowanie sklepu internetowego

Przetestuj przez 14 dni za darmo!

Załóż swój wymarzony sklep