Porady

Nowości, ciekawoski, porady ekspertów i inspiracje dotyczące sklepów internetowych oraz e-commerce

Korzyści płynące z handlu elektronicznego dla firm i konsumentów

Triso.pl
01.08.2022

E-handel rozwija się w szokującym tempie. Liczba firm, która przenosi swoją działalność do Internetu, wzrasta z każdym rokiem, a czasy pandemiczne dobitnie pokazały, że to właśnie sprzedaż online jest jednym z filarów wielu biznesów.

E-handel to ogromne możliwości, ale też spora konkurencja. Tylko decyzja podjęta świadomie, z uwzględnieniem specyfiki internetowej sprzedaży, może zagwarantować sukces, o jakim marzy każdy właściciel.

Gotowy sklep internetowy to zdecydowanie dobra droga, która może zapewnić wysokie wyniki sprzedaży. Chcesz efektów? Postaw na dobre oprogramowanie Twojego sklepu online. Poparte odpowiednimi działaniami marketingowymi, pozwoli Ci zarabiać więcej niż myślisz.

Zobacz, jakie są korzyści z e-handlu dla każdej ze stron i sprawdź, jak je wykorzystać w swoim biznesie.

Oszczędności finansowe i niższe koszty utrzymania

Niższe koszty utrzymania działalności to znacząca zaleta prowadzania biznesu online. Zapomnij o problemach z wynajmem lokalu w korzystnej lokalizacji, utrzymaniu wielu pracowników i męczących dojazdach do pracy. Internetowa działalność jest wolna od tego rodzaju stresów i niedogodności.

Decydując się na sprzedaż internetową, możesz pracować z wybranego przez Ciebie miejsca. Szukając lokalu pod działalność, nie musisz ograniczać się do lokalizacji korzystnej z punktu widzenia klienta. Wprost przeciwnie – możesz wybrać atrakcyjny cenowo lokal oddalony od centrum i codziennych, uciążliwych korków.

Dobry sklep internetowy sam się jednak nie zrobi, dlatego warto mieć świadomość, że inwestycja w firmę, szczególnie na początku rozwoju jej działalności, jest kluczem do sukcesu. Wybór platformy, dobrego oprogramowania i odpowiedni marketing, w krótkim czasie pozwolą Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji.

Sprzedaż 24h/dobę, 7 dni w tygodniu

Zapomnij o ograniczeniach związanych z prowadzeniem handlu w tradycyjny sposób. Sklep internetowy to spore ułatwienie – zarówno dla Ciebie, jak i Twoich klientów. Kupujących nie ograniczają sztywne ramy otwarcia sklepu, niedziele niehandlowe i święta.

Klient ma możliwość dokonywania zakupów w wybranym przez siebie miejscu i czasie. Lokalizacja sklepu nie stanowi już dla niego żadnej bariery. Dzięki sprzedaży internetowej możesz więc docierać do odbiorców z całej Polski, a nawet Europy czy świata! I to bez względu na ich wiek, zainteresowania i miejsce zamieszkania.

Łatwiejsze budowanie wizerunku firmy

Handel elektroniczny niesie również niezaprzeczalne korzyści dla kształtowania świadomości własnej marki i wizerunku firmy oraz ułatwia jej reklamowanie.

Ogromna liczba możliwości, wiele kanałów marketingowych, stosunkowo duża łatwość budowania zasięgów organicznych – to wszystko pozwala zwiększyć widoczność w sieci i docierać do coraz to nowych odbiorców.

Wykorzystaj portale społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram czy LinkedIn i buduj świadomość marki, bez ograniczeń prezentując swoje produkty.

Brak ograniczeń w asortymencie

Ciągła dostępność asortymentu i liczba produktów, nieograniczona sklepowymi półkami, to kolejne zalety sklepów internetowych. Z kolei brak możliwości dotknięcia produktu, jak w przypadku sklepów tradycyjnych, zrekompensowana jest szczegółowymi opisami, zdjęciami, a nawet prezentacjami 3D.

Ta zaleta ma także sporą wartość w momencie, gdy sprzedajesz specyficzne produkty, robione na zamówienie lub działasz w modelu dropshippingu. Nie musisz posiadać fizycznie asortymentu, aby go sprzedać. Pamiętaj jednak, aby w pierwszym przypadku poinformować potencjalnego klienta o wydłużonym czasie oczekiwania na zamówienie, a w drugim – dograć wszelkie formalności z hurtownią.

Globalna ekspansja

Sprzedaż tradycyjna koncentruje się najczęściej na rynku lokalnym, a dotarcie do szerszego grona klientów jest zazwyczaj bardzo utrudnione. W przypadku e-handlu sytuacja jest odwrotna. Dostęp do milionów klientów na całym świecie jest w zasięgu praktycznie każdego sklepu internetowego.

Możesz rozszerzać swoją działalność niezależnie od miejsca działania firmy. Ruch internetowy bywa dużo większy od tego obserwowanego w sklepach stacjonarnych, a powszechna dostępność produktów sprawia, że ograniczenia w dotarciu do klienta stawiane są tylko przez widoczność samego sklepu na tle innych firm. Tutaj rozwiązaniem są jednak odpowiednie działania marketingowe, które pozwolą Ci wyprzedzić konkurencję.

E-handel z punktu widzenia konsumenta

Liczby mówią same za siebie. Według badań ponad 55% Polaków regularnie dokonuje zakupów internetowych. Rozwój tego sektora sprzedaży sprawia, że podlega on nieustannym zmianom. Wymusza to również ogromna konkurencja wśród właścicieli e-sklepów, którzy swoją unikatową ofertą, atrakcyjnością i funkcjonalnością strony internetowej, chcą skłonić odbiorców do dokonania zakupów właśnie u nich.

Z czego wynika tak ogromne zainteresowanie handlem internetowym wśród konsumentów? Bez wątpienia z ogromu korzyści i udogodnień!

Oto kilka zalet sprzedaży internetowej – najbardziej atrakcyjnych z punktu widzenia klienta. Ich świadomość pozwoli Ci nie tylko udoskonalić ofertę, ale również lepiej ją przedstawić, dzięki uwypukleniu atutów zakupów online.

Większa dostępność towaru

Z punktu widzenia klienta kwestia asortymentu jest niezwykle istotna. To właśnie dostępność towaru i szybkość porównania produktu z ofertą konkurencji skłania wielu do podjęcia decyzji o zakupie za pośrednictwem Internetu.

Te możliwości dają większe poczucie kontroli nad procesem zakupowym i szansę wyboru najatrakcyjniejszej oferty. A wszystko dostępne od ręki, bez frustrującej bieganiny i sklepowych kolejek.

Kontrola procesu zakupowego

Kupowanie na własnych warunkach, w domowym zaciszu, umożliwia podjęcie przemyślanej, pewniejszej decyzji o zakupie. Chociaż i w tej opcji zdarzają się zakupy pod wpływem impulsu, to szczegółowe opisy, opinie innych użytkowników i fotografie produktowe, pozwalają zdobyć wszelkie potrzebne informacje.

Przeglądanie całego asortymentu w poszukiwaniu konkretnego produktu tez nie jest koniecznością. Wystarczy skorzystać z wyszukiwarki, aby łatwiej odnaleźć szukane produkty. To dla zabieganego użytkownika czysta oszczędność czasu i pieniędzy.

Wygodny proces

Duży wybór form płatności i dostawy oraz brak dodatkowych opłat transakcyjnych, to czynniki, które zapewniają klientowi wygodę. Dzięki temu nie musi rezygnować z wymarzonego zakupu z powodu niemożności osobistego stawienia się w sklepie.

Co więcej, może dokonać zakupu w trakcie popołudniowej przerwy na kawę, stania w kolejce do kasy lub wieczorem, gdy domownicy zasną. Warto przy tym pamiętać, że wielu użytkowników przegląda i kupuje produkty za pomocą smartfona, więc zadbaj o responsywność swojego sklepu internetowego.

Korzyści płynące z handlu elektronicznego dla firm i konsumentów – podsumowanie

Branża e-commerce nieustannie się zmienia i rozwija, ale niektóre kwestie pozostają niezmienne – to zalety tego rodzaju usług. Jeśli więc chcesz wejść do świata e-handlu, najlepiej jest zacząć od jasnego zrozumienia rynku i zalet e-commerce w odniesieniu do Twojego biznesu.

Pamiętaj również o wartości marketingu internetowego, który pomoże Ci dotrzeć do właściwych klientów i rozwinąć biznes.

Sprawdź naszą ofertę i rozpocznij przygodę ze sprzedażą online!


 

Powrót

Komentarze

Dodaj komentarz
Komentarz
Oceń artykuł
[brak]
Podpis
Adres e-mail
Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany
Zatwierdź

 

Nowoczesne oprogramowanie sklepu internetowego

Przetestuj przez 14 dni za darmo!

Załóż swój wymarzony sklep