Porady

Nowości, ciekawoski, porady ekspertów i inspiracje dotyczące sklepów internetowych oraz e-commerce

Rozwój mobilnego handlu elektronicznego

Triso.pl
19.09.2022

Mobilny e-commerce już wyprzedził ten desktopowy w wielu krajach, także w Polsce, a w najbliższych latach spodziewany jest jego dalszy wzrost. Już teraz około 70% wszystkich transakcji online dokonuje się za pomocą smartfona, a w przyszłości ta tendencja będzie się umacniać.

Wzrost popularności mobilnego e-commerce można przypisać wygodzie dokonywania zakupów w dosłownie każdym miejscu i czasie. Wystarczy tylko dostęp do internetu, aby kupić praktycznie dowolny produkt lub usługę. Nie bez znaczenia jest również powszechność smartfonów i ogólne digitalizacja świata.

Co więcej, w okres dorosłości wchodzi pokolenie osób urodzonych po 2000 roku. Osób, które dorastały otoczone nowinkami technologicznymi i zakupy online są dla nich codziennością.

W związku z tym, firmy i strony e-commerce, które nie mają przyjaznego dla urządzeń mobilnych projektu, wkrótce znajdą się poza głównym nurtem. Dlatego tak ważne jest zadbanie o responsywność strony, co umożliwia jej poprawne wyświetlanie na wszystkich urządzeniach (komputer, tablet, smartfon).

Responsywna strona internetowa

Idealny responsywny projekt strony internetowej posiada elementy, które automatycznie zmieniają swój układ, aby dopasować się do różnych rozmiarów ekranu, dzięki czemu ta sama witryna wygląda dobrze, nawet jeśli jest oglądana z perspektywy różnych urządzeń.

Responsywne strony są łatwe w nawigacji i czytelne zarówno dla osób, które kupują przez komputer, jak i tych stawiających na zakupy mobilne (za pomocą smartfona). Inwestując w tego typu rozwiązaniem masz pewność, że trafiasz do obu grup, dzięki czemu liczba porzuconych koszyków znacznie się zmniejsza.

Co ważne, Google również promuje strony responsywne, a sama responsywność jest jednym z czynników wpływających na pozycjonowanie. Strony niedostosowane do urządzeń mobilnych dużo trudniej osiągają dobre pozycje w rankingu wyszukiwarki, co przekłada się na liczbę odwiedzin w sklepie internetowym.

Dobrą wiadomością jest fakt, że responsywność stron jest już standardem u większości deweloperów. Jeżeli więc dopiero rozważasz założenie sklepu internetowego lub postawienie strony www, upewnij się, że Twój projekt będzie dopasowany do różnych urządzeń mobilnych.

Co jeśli posiadasz już stronę, która nie została dostosowana do smartfonów? W takim przypadku warto, a nawet trzeba, jeśli chcesz czerpać z niej większe zyski, zadbać o jej aktualizację.

Zalety mobilnego e-handlu

Mogłoby się wydawać, mobilny handel elektroniczny przynosi zalety przede wszystkim użytkownikom, jednak korzyści z niego czerpią także właściciele sklepów internetowych. Jak to wygląda w praktyce?

Zalety mobilnego e-handlu dla właścicieli sklepów internetowych:

Zwiększona widoczność:

Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do sklepów internetowych z dowolnego urządzenia, w tym ze smartfonów i tabletów. Dzięki temu firmy docierają do większej liczby odbiorców i poprawiają swój zasięg wśród potencjalnych klientów.


 

Poprawa współczynników konwersji:

Dzięki mobilnemu e-commerce firmy mogą dostosować swoją ofertę do potrzeb konkretnych grup docelowych (np. mężczyzn lub kobiet). Mogą również łatwiej wyeksponować oferty specjalne i promocje, które mogą zainteresować ich rynek docelowy. To z kolei skutkuje poprawą współczynnika konwersji i w efekcie przyczynia się do lepszej sprzedaży.

Lepsze pozycjonowanie strony:

Responsywność strony, czyli umożliwienie odbiorcom wyświetlanie jej za pomocą smartfona, wpływa na pozycjonowanie. Wynika to m.in. z tego, że Google promuje witryny, które dbają o pozytywne doświadczenia klienta. Jeżeli więc Twój sklep jest dostosowany do urządzeń mobilnych, to wzrasta prawdopodobieństwo, że osiągnie wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki.

Zalety mobilnego e-handlu dla użytkowników:

Wygoda zakupów:

Pierwszą i niepodważalną zaletą jest wygoda zakupów. Użytkownik może kupować produkty bądź usługi z dowolnego miejsca na ziemi i o każdej godzinie. Nie ogranicza go lokalizacja, godziny otwarć czy dni tygodnia. Co więcej, również dostawy może dostosować do swojego harmonogramu i odebrać zamówienie po pracy lub w innym dogodnym terminie.

Oszczędność czasu:

Zakupy za pomocą smartfona to spora oszczędność czasu, co jest zaletą na wagę złota w dzisiejszym zabieganym świecie. Użytkownik zainteresowany daną ofertą, może się z nią zapoznać w tramwaju lub w kolejce w sklepie. Dzięki temu nie musi poświęcać na zakupy swojego wolnego czasu, ponieważ może je zrobić w tzw. międzyczasie.

Dedykowane aplikacje:

Wiele sklepów internetowych oferuje dostęp do dedykowanych aplikacji mobilnych, dzięki którym zakupy online są jeszcze łatwiejsze. Co więcej, takie aplikacje często umożliwiają dostęp do ciekawych funkcji (np. lista życzeń, punkty członkowskie, rabaty).

Jak widać, rozwój mobilnego handlu elektronicznego to szereg zalet, które dostrzegają zarówno właściciele sklepów, jak i ich użytkownicy. Nic więc dziwnego, że ta forma zakupów staje się coraz popularniejsza i w ciągu najbliższej dekady prawdopodobnie zdominuje branżę e-commerce.

Trendy w mobilnym handlu elektronicznym

Rosnąca popularność mobilnego e-handlu idzie w parze z rozwojem technologii. Już teraz można zauważyć pewne trendy, które nie tylko wpływają na większą wygodę tego typu zakupów, ale również na ich bezpieczeństwo. A przy okazji zwiększają konwersję.

Jakie to trendy?

Przede wszystkim zakupy mobilne stają się coraz bardziej społecznościowe. Dzięki social mediom kupowanie rzeczy z telefonu stało się jeszcze wygodniejsze, bo wiele platform jest połączona bezpośrednio ze swoimi sklepami lub przekierowuje ruch do zewnętrznych witryn. Co więcej, influencerzy napędzają tego typu zakupy, a współpraca z rozpoznawalnymi osobami pozwala pozyskiwać nowych klientów z grupy ich fanów.

Drugim trendem, który przybiera na sile jest wyszukiwanie głosowe. Dzięki coraz większym możliwościom naszych smartfonów i rozwojowi AI, można teraz wyszukiwać interesujące nas informacje za pomocą poleceń głosowych. Przewiduje się, że branża e-commerce zaadaptuje ten trend na swoje potrzeby.

I wreszcie ostatnia kwestia, czyli bezpieczne płatności. Współczesny smartfon pełni obecnie wiele funkcji, w tym umożliwia płatności online. Niezwykle ważne jest zabezpieczenie internetowych płatności przez zewnętrznymi atakami hakerskimi, które mogą wykraść zarówno środki finansowe, jak i dane użytkowników. W tym celu warto zadbać nie tylko o protokół SSL, ale również współpracować ze sprawdzonymi dostawcami (np. PayPal).

Jeżeli widzisz szansę dla swojego biznesu w mobilnym handlu elektronicznym, postaw na współprace z TrisoSHOP. Nasze projekty zapewniają m.in. responsywny design, możliwość powiązania sklepu z social mediami czy dostęp do wielu sprawdzonych bramek płatności. Sprawdź szczegóły na naszej stronie i zainwestuj w biznes przyszłości.

Powrót

Komentarze

Dodaj komentarz
Komentarz
Oceń artykuł
[brak]
Podpis
Adres e-mail
Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany
Zatwierdź

 

Nowoczesne oprogramowanie sklepu internetowego

Przetestuj przez 14 dni za darmo!

Załóż swój wymarzony sklep